Autor Wiadomość
szafran
PostWysłany: Pią 19:09, 24 Paź 2008    Temat postu:

Widać, że nim muzealne Irydy osiągną pełny blask minie jeszcze trochę czasu. Trzeba je po prostu doposażyć.
Więcej na
http://lotniczapolska.pl/Muzealne-Irydy-do-doposazenia-,4432
szafran
PostWysłany: Wto 12:37, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie pozyskała kolejny samolot. Tym razem to Mig-29 o numerze bocznym 2001.
http://pwsz.chelm.pl/galeria/04_007/index.php
szafran
PostWysłany: Czw 9:34, 24 Lip 2008    Temat postu:

Więcej info o Skorpionie na
http://lotniczapolska.pl/Skorpion-–-bliskie-wsparcie-z-PZL,3339
Piotrek_EPKK
PostWysłany: Czw 18:32, 17 Lip 2008    Temat postu:

szafran napisał:
Zbyt dużego skrótu myślowego użyłem co do żalu nt upadku Irydy. Po prostu obecnie nie mamy maszyn szkolenia zaawansowanego. Cały czas próbują coś dłubać przy Iskrze, czego przykładem jest TS-11F (oby ten program upadł). A tak to czekamy na jakieś używki w postaci fińskich Hawków.
Natomiast gdyby program Iryda nie został przerwany, to maszyny wyprodukowane mogłyby posłużyć do szkolenie zaawansowanego pilotów. Oczywiście po wprowadzeniu nowej awioniki (glass cockpit itp). Że nie wspomnę o możliwości służby tych maszym w MW, która po wycofaniu Migów i Iskier nie posiada maszyn odrzutowych.
Na koniec zobacz jak wyglądałoby drzewo genealogiczne polskich maszyn szkolnych
RWD-8, PWS-26. TS-8 Bies, TS-11 Iskra, PZL-130 Orlik i I-22 Iryda.


Jeżeli program Iryda byłby realizowany zgodnie z planem, a nadto zdecydowano się na zakup licencyjnego silnika i awionki to dzisiaj na pewno mielibyśmy ich dużo, a Iskry zostałyby wycofane. Może nawet akrobaci lataliby jak "Biało-Czerwone Irydy"? Lecz nie musimy dyskutować "co by było gdyby..." bo program został na amen zamknięty. Jeżeli chodzi o Iskry to obecnie jedyną wartość mają samoloty z IXX oraz XX serii produkcyjnej oraz nieliczne egzemplarze serii XVII/XVIII. Starsze samoloty są masowo wycofywane. Z tego co wiem program TS-11F również upadł, a jedyna obecnie wykonywana modernizacja to standaryzacja do wersji MR płatowców dla "Biało-Czerwonych Iskier", które już w całości latają na serii XX (nie licząc 4 - 3H-1702). Dwa przygotowane dla nich samoloty to również najnowsza seria. Wartość mają też samoloty serii IXX, a zwłaszcza "morskie" R. Jednak i te są powoli wycofywane vide Muzeum Lotnictwa. Ogólnie niestety ale czas Iskier się kończy... Co w zamian? Chodzą słuchy, że koreański T-50 (dobry jako trener dla F-16). Jeżeli dojdzie do zakupu Hawków, o których piszesz to jako szkolno-bojowe ma na nie zostać przezbrojony 41ELT (w zamian za MiG-29G, które są już powoli na wykończeniu i polatają do max 2012). Modernizacja MiG-29 do standardu AS obejmie samoloty z Mińska Mazowieckiego dostarczane w latach 1988/89 oraz część ex Czechosłowackich.

Drzewo Polskich konstrukcji lotniczych niestety w tej postaci już wyginęło. Udana seria TS-9 Junak->TS-8 Bies ->PZL-130 Orlik kończy się na tym ostatnim, który maszyną idealną nie jest (biorąc pod uwagę odpowiedniki Pilatusa czy nawet T-6). TS-11 to samolot przełomowy, niestety jego następca poległ zanim się naprawdę rozkręcił. Co dalej? Czas pokaże... Obecnie najbardziej perspektywistycznym projektem jest SW-4...
szafran
PostWysłany: Czw 9:51, 17 Lip 2008    Temat postu:

Zbyt dużego skrótu myślowego użyłem co do żalu nt upadku Irydy. Po prostu obecnie nie mamy maszyn szkolenia zaawansowanego. Cały czas próbują coś dłubać przy Iskrze, czego przykładem jest TS-11F (oby ten program upadł). A tak to czekamy na jakieś używki w postaci fińskich Hawków.
Natomiast gdyby program Iryda nie został przerwany, to maszyny wyprodukowane mogłyby posłużyć do szkolenie zaawansowanego pilotów. Oczywiście po wprowadzeniu nowej awioniki (glass cockpit itp). Że nie wspomnę o możliwości służby tych maszym w MW, która po wycofaniu Migów i Iskier nie posiada maszyn odrzutowych.
Na koniec zobacz jak wyglądałoby drzewo genealogiczne polskich maszyn szkolnych
RWD-8, PWS-26. TS-8 Bies, TS-11 Iskra, PZL-130 Orlik i I-22 Iryda.
Piotrek_EPKK
PostWysłany: Śro 20:20, 16 Lip 2008    Temat postu:

szafran napisał:
Trochę ten egzemplarz jest zdekompletowany. Te braki zostaną uzupełnione Question
W sumie to szkoda, że ten cały program upadł i to z powodu wielu różnych czynników. Jeżeli się nie mylę to kawałek Irydy lata w samolocie M-28 BryzaBis (elementy podwozia "składanego")


Chłopie, to martwy program, więc części na uzupełnienie nie będzie Smile Zresztą w Sklęczkach ze wszystkich samolotów wymontowali wszytsko co może się jeszcze do czegoś przydać. Szkoda, że tak się to skończyło, ale jak sobie poczytasz historię to wina leży po połowie PRL/ 3RP...

Iryda w locie? Czemu nie! ITWL posiada w 100% kompletny i zdatny do lotu egzamplarz. Może kiedyś Wink
szafran
PostWysłany: Śro 19:15, 16 Lip 2008    Temat postu:

Trochę ten egzemplarz jest zdekompletowany. Te braki zostaną uzupełnione Question
W sumie to szkoda, że ten cały program upadł i to z powodu wielu różnych czynników. Jeżeli się nie mylę to kawałek Irydy lata w samolocie M-28 BryzaBis (elementy podwozia "składanego")
tomek
PostWysłany: Nie 22:24, 13 Lip 2008    Temat postu:



fot. K. Spólnicki
tomek
PostWysłany: Sob 20:33, 12 Lip 2008    Temat postu: Iryda w PWSZ w Chełmie

n/b 306; niebawem zdjęcia.
szafran
PostWysłany: Pią 20:01, 11 Lip 2008    Temat postu:

Raczej nie używaj w towarzystwie sziplowerów określenia statek zamiast okręt. Od razu besztają za coś takiego (sam miałem przyjemność tego typu). Wink
Są łopaty od Mi-2 Laughing
Piotrek_EPKK
PostWysłany: Pią 12:15, 11 Lip 2008    Temat postu:

szafran napisał:
Piotrek_EPKK napisał:
Mimo problemów nie wróżę nowych eksponatów do MW, że tak powiem nie jest w ich profilu uzupełnianie kolekacji morskiej, która sama w sobie jest kompletna...


Powiedzmy, że prawie kompletna. O ile mi wiadomo z ORP "Warszawa" nic się nie zachowało i nie trafiło do muzeum. Chociażby morska Newa, lub działo główne.


Nie będe się wypowaidał w temacie morskim statki i działa, bo się na tym nie znam Wink Jeżeli chodzi o lotnictwo morskiego to najbardziej rażącym brakiem jest Mi-2RM. Niestety wszystkie cztery zostały wyprzedane i teraz rozeszły się po Polsce, a jeden nawet spłonął...
szafran
PostWysłany: Pią 9:17, 11 Lip 2008    Temat postu:

Piotrek_EPKK napisał:
Mimo problemów nie wróżę nowych eksponatów do MW, że tak powiem nie jest w ich profilu uzupełnianie kolekacji morskiej, która sama w sobie jest kompletna...


Powiedzmy, że prawie kompletna. O ile mi wiadomo z ORP "Warszawa" nic się nie zachowało i nie trafiło do muzeum. Chociażby morska Newa, lub działo główne.
Piotrek_EPKK
PostWysłany: Czw 21:34, 10 Lip 2008    Temat postu:

szafran napisał:
No to kolejny powód żeby pojechać znowu do MLP. A do tego jeszcze ten cały projekt "NATO 1949-2009" to jest moc. Jeszcze niech wycyganią Ana-26 z Balic.


A zapraszamy, zapraszamy. Ostatnio dojechał z Belgii Mirage III, a na dniach Iryda się pojawi. W sierpniu mają zostać przejęte A-7E oraz Do-28 z Grecji, więc tym bardziej będzie więcej ciekawostek. Z An26 to trzeba poczekać aż zaczną kończyć te, które obecnie latają a nastąpi do powoli od października tego roku. Pozostałe wycofane pięć samolotów zostało już sprzedanych... (aczkolwiek do czasu konkretnych decyzji właściciela pozostają one na Balicach)

Cytat:
Szczerze powiedziawszy to Muzeum MW jest niespecjalnie zainteresowane pozyskiwaniem nowych eksponatów. Mi-4 dopiero całkiem niedawno został doprowadzony do jakiego takiego stanu. Ten z MLP jest w lepszym stanie. Muzeum MW ma ogromne problemy z otworzeniem swojej siedziby. Chociaż raz na rok odmalują jakiś eksponat (teraz wypadło na 105 Schneidera).


Mi-4ME z MLP przeszedł w ubeiegłym roku kapitalny remont stąd jest w tak dobrym stanie, jego kompan Mi-4A niestety jest ciągle w fazie "przygotowań" do remontu. Mimo problemów nie wróżę nowych eksponatów do MW, że tak powiem nie jest w ich profilu uzupełnianie kolekacji morskiej, która sama w sobie jest kompletna...

Cytat:
Co do Skorpiona to kamień spadł z serca. Swego czasu widziałem go wystawionego na allegro na sprzedaż.


Po protestach środowisk lotniczych i inicjatywie MON, zakłady EADS PZL przekazały go w dyspozycję muzeum. Do czasu znalezienia mu miejsca (nie może stać na powietrzu) pozostaje w WAT Wink
szafran
PostWysłany: Czw 20:16, 10 Lip 2008    Temat postu:

No to kolejny powód żeby pojechać znowu do MLP. A do tego jeszcze ten cały projekt "NATO 1949-2009" to jest moc. Jeszcze niech wycyganią Ana-26 z Balic.
Szczerze powiedziawszy to Muzeum MW jest niespecjalnie zainteresowane pozyskiwaniem nowych eksponatów. Mi-4 dopiero całkiem niedawno został doprowadzony do jakiego takiego stanu. Ten z MLP jest w lepszym stanie. Muzeum MW ma ogromne problemy z otworzeniem swojej siedziby. Chociaż raz na rok odmalują jakiś eksponat (teraz wypadło na 105 Schneidera).
Co do Skorpiona to kamień spadł z serca. Swego czasu widziałem go wystawionego na allegro na sprzedaż.
Piotrek_EPKK
PostWysłany: Czw 20:00, 10 Lip 2008    Temat postu:

szafran napisał:
W końcu Iryda w MLP tam jest jej miejsce.


Na dniach ma przyjechać, ponoć jest już złożona i przygotowana do transportu.

Cytat:
Powinni jedną dać do Muzeum MW razem z makietą pocisku RBS-15, jako niezrealizowaną wizję rozwoju floty Wink


Do Muzeum MW to powinna trafić Iskra DF MR w "morskim" malowaniu. W końcu to właśnie ten samolot tak naprawdę był ostatnim odrzutowcem MW. Co prawda mają tam już jedną, ale historycznie to ma ona bardzo mało wspólnego z lotnictwem morskim.

Cytat:
Tak w temacie maszyn, które powinny się znaleźć w MLP, to czy ktoś się orientuje czy próbują pozyskać makietę PZL-230F Question


Makieta jest już właśnością Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Obecnie jest przechowywana w hangarze WAT na Bemowie Wink

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group